Crumar
€ 1.399,00 € 1.100,00 Incl. btw

Wat een vette looks met de lederlook kap en wat een geweldige sounds in een lichtgewicht behuizing.
Dit model is gebruikt voor een demo filmpje en in nieuwstaat met volledige 3 jaar garantie. Van 1399,- voor 1199,-

Niet op voorraad
Levertijd:
2-3 dagen
Afspraak in onze showroom?
Plan direct in de agenda!

Wat een vette looks met de lederlook kap en wat een geweldige sounds in een lichtgewicht behuizing. Dit model is gebruikt voor een demo filmpje en in nieuwstaat met volledige 3 jaar garantie. Van 1399,- voor 1199,-

In navolging van het succes van Crumar Seven, het instrument dat een nieuwe standaard in de industrie heeft gecreëerd, de "vintage style" digitale piano, is Crumar verheugd om u de "Seventeen" voor te stellen.

Seventeen neemt hetzelfde idee van de constructie in kofferstijl over als de Seven, maar met de buitenkant gemaakt van zwarte en blauwe tolex in plaats van zwarte verf. Aan de onderkant bevinden zich de vier scharnieren voor de schuine poten (NIET INBEGREPEN). Alle aansluitingen bevinden zich aan de linkerkant van het instrument. De constructie van het instrument wordt gecompleteerd door hetzelfde 73 toetsen hameractie toetsenbord van de Seven.

Seventeen integreert ook zowel fysieke modelleringstechnologie als monsters. In feite is het eerste geluid dat we vinden het beroemde geluid van de gemodelleerde Tine Piano, gevolgd door enkele van de meest iconische vintage piano's: Electric Grand (zowel 70 als 80), Reed EP, Clavi EP, plus hoogwaardig gesampled materiaal voor akoestische Piano's, combo's en synth pianogeluiden.

Een lading eersteklas effecten aan boord, waaronder Tremolo, Vibrato, Wah Wah, Chorus, Flanger, Phaser, naast Reverb, Delay en, alsof dat niet genoeg is, een 3-bands EQ en een AMP-simulator. Een moderne, draagbare, elegante, lichtgewicht piano die gemakkelijk te gebruiken is en tegelijkertijd opmerkelijk krachtig.

Last but not least: uitbreidbaarheid: Seventeen integreert ook enkele van de wavetable-uitbreidingen die eerder zijn uitgebracht voor zijn grote broer de Seven, en kan exact dezelfde uitbreidingen accepteren. Dus wanneer er een nieuwe sampleset voor de Seven wordt uitgebracht, zal deze ook compatibel zijn met de Seventeen.

Mhpc Geplaatst op 8 November 2022 at 19:23

I love the Fender Rhodes sound. For long I have been hunting for the best Rhodes experience, apart from the real thing which I confess I have never played. There are some great digital samples/apps (VTines is one to check out) and combined with a good keyboard I've come pretty close, I think.

But now, based on online reviews and sounds and the Crumar reputation for fanatical realism, I bought the Crumar seventeen. Here are my first impressions after a couple of weeks. I like it a lot for the sound and feel but I also have some serious reservations. So read on.

The modelled Rhodes is gorgeous, as are the (sampled) acoustic pianos and the Wurly. The other sampled sounds like clavi and other EPs also sound pretty good to me (but I can only compare to recorded examples). Also I like that connections are grouped on the left side of the panel and that midi out din is there. The whole set up is very satisfying in a light weight construction that looks good and feels sturdy. No cover though so you will need a good bag to carry it around.

The feel of the keys is quite heavy and pianolike. To me it feels very similar to the top quality RH3 keybed on my Korg D1 (and also on kronos and grandstage). In the Crumar it is even more subtle and responsive (but not graded).

So far so good. Now for the downside: the complex and annoying interface. Here we see the typical Crumar disregard for their customers. There is no manual (WTF?) and the one page fact sheet gives you only the bare minimum of information. Crumar seem to think that musicians want to spend their time to figure out an instrument instead of just go ahead and play it. In fact, when I complained earlier about a similar issue (I also own a Crumar B3) their reply was sort of offended, denying the problem instead of helping. Crumar, if you're reading this: this is no way to treat customers even if you would have been right (which, to be clear, you were not).

OK, so I went on to find out the possibilities of the Seventeen on my own lonesome self. It took me quite a while and yes it's all there. Sounds can be modified to satisfaction. But beware: this can not be done on the fly when gigging. Even regular and useful tweaks like changing EQ parameters, wha, drive or tremolo require a deep dive into the complex menu. The tiny LED screen adds to the problem and (again) there is no manual to clarify terms and abbreviations (SMP parameters??) which may be familiar to the crumar nerds but not to me. Instead you can create and save up to eight favored patches, but then they also are fixed when gigging. I completely fail to understand this policy. I have played a Nord electro for many years, and Nord have made all this so much easier. Surely that is why you see them on stage everywhere.

But in the end it's about the sound and feel of the instrument and here the Crumar wins. It is very musical and inspiring to play. Despite the annoying and confusing interface I am happy with it. And let's not forget it is cheaper than comparable boards.

4 sterren op basis van 1 beoordelingen Je beoordeling toevoegen
Toevoegen
Gebruik komma's om tags te scheiden.
Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »
U maakt gebruik van een verouderde versie van
Internet Explorer, klik hier om deze te updaten.
x